JavaScript Codes
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در حقیقت، کسی تو را دوست دارد که برایت چاپلوسی نکند و کسی تو را می ستاید که [ستایش خود را] به گوش تو نرساند . [امام علی علیه السلام]

آسمون فردا

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
ادغام وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش(شنبه 87 بهمن 5 ساعت 7:30 عصر )

معاون آموزش وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت :بحث ادغام این وزارتخانه با وزارت آموزش و پرورش بحث خام است و نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

 

به گزارش واحد مرکزی زخبر ، عباس صاحب قدم لطفی در نشست خبری گفت: در هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی باید ما را مجاب کنند تا تحقیق در خصوص ادغام دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش را اجراکنیم .

وی افزود: در صورت تحقیق کارشناسان وزارت علوم و آموزش و پرورش ،مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند در این باره تصمیم گیری کنند.

لطفی گفت: در این باره حتی مجلس و شورای انقلاب فرهنگی باید همایش های متعدد برای دریافت نظر کارشناسان برگزار کنند.

وی افزود: با این حال بحث ادغام این دو وزارتخانه یک بحث خام است و نمی شود موافقت و مخالفتمان را بیان کنیم.

لطفی با بیان اینکه بحث بودجه ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش نیز نیازمند بررسی جدی است گفت: این بحث قبلاً هم شده بود و اکنون یک نظر شخصی است و چندان قابل استناد نیست.

معاون وزیر علوم در خصوص عملکرد دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی افزود: قرار بود سی درصد جذب این دانشگاه از افراد آزاد باشد اما اکنون خیلی بیشتر شده است.

لطفی هدف اولیه دانشگاه علمی ـ کاربردی را جذب شاغلان دستگاههای اجرایی عنوان کرد و گفت: در این دانشگاه نباید افرادی با افکار ایده آل و برای رسیدن به تحصیلات تکمیلی جذب شود.

وی با انتقاد از مدرک گرایی رایج در جامعه افزود: امروزه توجه به مدرک و ارزش مدرک تحصیلی بیش از حد واقعی شده است این در حالی است که افرادی در جامعه هستند که شاید مدرک علمی نداشته باشند اما از کارآیی بالایی در حوزه های مختلف برخوردارند.

لطفی گفت: هدف دانشگاه علمی ـ کاربردی باید جذب نیروهای کاربردی برای بازار کار باشد زیرا مأموریت این دانشگاه با دانشگاههای دیگر فرق می کند.

معاون آموزش وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: طرح تحول نظام آموزش عالی کشور در حال نهایی شدن است.

عباس صاحب قدم لطفی افزود: طرح تحول نظام آموزش عالی در بخش آموزش شامل 4 حوزه گسترش و برنامه ریزی ، نظارت و ارزیابی، موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی و استعدادهای درخشان است.

وی گفت: با اجرایی شدن این طرح انتظار داریم آن قدر که تاکنون به پژوهش توجه شده است به آموزش نیز توجه شود زیرا همه پژوهشگران در ابتدا آموزش درست دیده اند.

لطفی با بیان اینکه طرح تحول نظام آموزش عالی در اجرای سیاست های برنامه پنجم توسعه تدوین شده است افزود: در برنامه چهارم توسعه در بخش آموزش وزارت علوم ما شاهد رشد کمی نسبتاً خوبی بودیم اما متناسب با آن در بخش کیفی رشد خوبی نداشته ایم.

معاون آموزش وزیر علوم با بیان اینکه یکی از محورهای طرح تحول نظام آموزش عالی افزایش جذب هیأت علمی است گفت: سال گذشته بیش از سه هزار مجوز برای جذب هیأت علمی گرفته شد.

لطفی مهمترین چالش آموزش عالی کشور را ناهماهنگی در آموزش و بازار کار عنوان کرد و افزود: با اجرایی شدن طرح تحول نظام آموزش عالی بخشی از دانشجویان در مسیر دانش و تحصیلات تکمیلی و بخشی نیز در مسیر تعلیم برای بازار کار تحصیل خواهندکرد.

وی گفت: برای تدوین طرح تحول نظام آموزش عالی در بخش آموزش و هماهنگی با بازار کار با تمام دستگاههای اجرایی همفکری داشته ایم.



  • کلمات کلیدی :
  • » ملیحه رضائیان جهرمی
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    ادغام وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش
    نوآوری در آموزش عالی (برپایه مدل بالدریج)
    روش های آموزش خلاقیت به دانش آموزان
    نوسازی و نوآوری در آموزش و پرورش
    ستادی برای تحقق نوآوری و شکوفایی در آموزش و پرورش تشکیل شده است
    [عناوین آرشیوشده]

     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 0  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 1  بازدید
    مجموع بازدیدها: 6381  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    » آرشیو یادداشت ها «
    » اشتراک در خبرنامه «